donderdag 23 juli 2009

Start Noord-India!!

Zo he he, eindelijk weer even updaten!!!
De 16e hadden we een vlucht naar Delhi, vanuit Bangalore. Die hadden we overigens thuis al geboekt ;) alleen... wij zaten de 15e nog in Kumily, een paar honderd kilometer ten zuiden van Bangalore!

Natuurlijk gingen er vanuit dit dorpje weer geen treinen oid, en een taxi is veel te duur. Dus gingen we op dezelfde manier weg als we er gekomen waren; per bus! Alleen dit keer een 'luxe' slaap-bus, omdat we de hele nacht lang gingen rijden. We vertrokken om 17:30u uit Kumily en waren de volgende dag om half 6 uur s ochtends in Bangalore. Super handig want onze vlucht was om 10 uur!

In deze bus had je stoelen en daarboven 'coupe'tjes' die als bedden dienden. Aangezien het maar 2 euro meer kostte voor zo'n bed-coupe deden we dat maar. Vergis je niet, slapen lukt daar niet! :p het Indiase wegdek is op veel plaatsen rampzalig, laat staan in zo'n enorme bus. Elke vier meter een kuil, hobbel, steen of drempel maakt een busreis van zo'n 11 uur natuurlijk reuze comfortabel. Daarbij komt ook nog eens dat de mensen van deze bus een kussen of deken alles behalve noodzakelijk vinden in een slaapcoupe, dus lig je op een soort matras met enkel je spullen om je heen, welterusten ;)

Toen we aankwamen op het vliegveld van Bangalore..........

.....bleek dat we de 18e moesten vliegen ipv de 16e!!!!!! Ehhh oeps.

Gelukkig konden we heel makkelijk bij een balie, voor zo'n 18 euro, de vliegtickets omboeken voor een vlucht die ochtend. Op naar Delhi!!!
Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us
De aankomst in Delhi was 1 grote chaos. We hadden, zoals altijd, geen hotel geboekt, maar er willekeurig 1 uit een boekje gepikt dat we mee hadden. Het hotel was vlakbij het centraile treinstation, dus we besloten daar maar heen te gaan vanuit het vliegveld en daar een beetje rond te zoeken. Daar was het druk en chaotisch, en verschillende mensen adviseerden ons om voor een hotel naar het Government Tourist Office te gaan. Dat zat er vlakbij dus dat deden we maar!

We liepen naar binnen voor wat informatie over Delhi en hotels in de buurt.
We liepen naar buiten met een georganiseerde Rajasthan-tour voor de komende 12 dagen!

Hoe zit dat nou weer?!?! De mensen van het tourist office waren super netjes en aardig. (moet ook wel want het is van de Indiase Government) Het begon met een idee voor een Delhi-dagtour, evt 2. Ook wilden we natuurlijk naar Agra, daar is de Taj Mahal, en naar de "sprookjesstad" Jaipur. Daar hadden ze wel informatie over. Wij hadden op dat moment nog precies 2 weken de tijd in India. Het Tourist Office wist dat 2 weken veeel te lang is voor 3 steden (zoiets hadden we ook al wel verwacht, maar we dachten, o we improviseren wel weer wat.) zij kwamen met het idee om nog wat andere steden in de staat Rajasthan (daar zitten we nu dus) te bezoeken.
Uiteindelijk hebben we met hun een fantastische tour geregeld;
Van Delhi naar -> Agra -> Sawai Madhopur Wildlife Sanctuary -> Udaipur -> Ranakpur -> Johdpur -> Pushkar -> Jaipur!!!

Om bij zo'n officieel bureau een tour te boeken is echt fijn. Ze regelen namelijk GEWELDIGE hotels (we schrijven dit alweer een week later, we hebben de hotels al ervaren, tot nu toe alleen maar super!!), verschillende speciale dingen zoals weer een jeepsafari, een driver; dus je gaat de hele tour met een goeie auto door Rajasthan rijden. Echt gaaf! Zuid-India was improviseren, Noord-India is geregeld, dus mooi van alles wat ;)
(jeee, na de bergen van Periyar weer zon zon zon!!!)
Free Image Hosting at www.ImageShack.us
We gingen de middag verder met wat Delhi-sightseeing. Gebouwtje hier, monumentje daar.. we weten niet meer hoe alles heet maar het was heel gaaf :) ook verrassend, voor de verandering eens lege wegen (?!?! in Delhi nog wel).
Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us
's avonds een "licht en geluid-show" gezien in het Red Fort... helaas waren het een paar lampjes in gebouwtjes en een verteller in het Hindi!
Free Image Hosting at www.ImageShack.us
In Delhi heb je echt van alles wat. Enorme hysterische drukke markten, superrustige stadsparken, kleine groente-en-fruitkarren, enorme wolkenkrabbers, veel te dure toeristenrestaurants, omeletkraampjes op straat, natuurlijk weer overal beggers, zwervers, koeien en zwerfhonden.
Ook zagen we iemand op straat die zijn aap(!) uitliet aan een touwtje. Bizar!

1 van onze absolute hoogtepunten van Delhi was de Lotus Temple. Alleen staan alle goeie foto's hiervan op de camera die we nu niet meehebben naar het internetcafe... dus die volgen nog!
Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Delhi heb je in 2 dagen wel gezien gek genoeg. Dus we gingen op pad met onze driver Dayaram, richting... Agra voor de Taj Mahal!!!
Dit is onze driver (we hebben nog geen voorkantfoto). Na een week hebben wel al wel gemerkt dat hij zo de voorzitter van de feestcomissie zou kunnen zijn (not). De enige momenten dat hij enthousiast is geweest tegen ons, is wanneer hij high was(!! toen reed hij niet hoor, maar had hij een dag vrij bij het hotel in Sawai Madhopur, volgt nog) en wanneer we hem een biertje aanbieden.
Overigens is hij niet met ons 'op vakantie', hij blijft soms in hetzelfde hotel en dan zien we hem soms, en anders gewoon als we naar een nieuwe plek toe rijden.

Op de weg naar Agra kwamen we langs een prachtige tempel. Foto's (let weer op de Indiase kleding, dat zit super!);
Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Wij waren best wel blij met het feit dat we een driver hebben aangezien er in Rajasthan een ernstig tekort is aan bussen. Deze mensen hebben het nog zeeer royaal in vergelijking met wat we inmiddels al gezien hebben!!!
Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Volgende blog, 1 van de hoogtepuntjes van onze reis; TAJ MAHAL!

1. Nadat we uitgelachen waren om de geweldige humor in dit verhaal, hebben we de foto's bekeken. Om eerlijk te zijn, vooral de foto's waarop Kelly stond hebben we uitgebreid bekeken ( bloos..) maar wat een prachtige foto's weer...het ziet er echt uit op een manier dat wij erover denken om er ook maar heen te gaan!

Liefs mam en pap

2. Humor, lef, daadkracht, zelfinitiatief. Kortom: volwassener als de meeste volwassenen. Petje af voor jullie.
    Groetjes,
    Opa Willem en oma Geertje.