zondag 19 juli 2009

Jungle Safari - tourist style

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Goed'ndag iedereen!!

Zoals we vertelden in de laatste blog zaten we bij het Periyar National Park. Wij wilden hier een Jungle Safari gaan doen.
Het klonk fantastisch; om 5 uur 's ochtends word je opgehaald door een safari-jeep. Dan ga je door het park rijden en daarna ga je een 'trekking' doen (door de heuvels en jungle lopen met een gids). Daarna ga je verder in bootjes, om vervolgens 's avonds weer in de jeep naar het hotel te worden gebracht. Hoera hoera avontuur!!

Het begon zoals verwacht. Om 5 uur 's nachts stonden wij klaar voor vertrek. Dit was niet erg moeilijk, aangezien er in Kumily een moskee staat, met enorme speakers waar 4 keer per dag ONWIJS gejengel uit komt... waaronder om half 5 's nachts. Leuk, elke nacht wakker worden door "hallamambadaaaaaaaahahaaaaaaaaaaa-aaaaaaah!!!!!!"
Maar goed, wij in de jeep, dat was echt wel gaaf. We zagen het licht worden in het park. Onderweg hebben we nog heeeele lekkere chai (Indische thee) gehad en wildlife gespot (nouja een hert).
Maar toen!
Toen werden we, 7:15u, gedropt in een soort kantoor voor het ontbijt. Alleen blijkbaar moesten we wachten op nog een hele andere menigte en het ontbijt was pas om half 9. Dit viel wel zwaar tegen, waarom werden we dan zo vroeg opgehaald? Tot onze enorme vreugde kwam er toen ook een heel bataljon aan Belgen binnengestormd.
Na in slaap te zijn gevallen op de stoelen en na het ontbijt gingen we met een gids door de wildernis lopen, dit was wel heel mooi (gelukkig gingen wij met zn 2en en gingen de Belgen de andere kant op)
Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Tijdens dit lopen hebben we een grote groep bizons gezien van vrij dichtbij, en apen.. en bloedzuigers, bah! Helaas was het te mistig om "echt" wild zoals olifanten te zien, maar ja, daar zijn we al door gedouched. De gids liep eerst alleen over heuvels en vlaktes, wij vroegen of we ook het dichte bos (de jungle) in konden gaan, dit was heel gaaf!

Na de trekking gingen we met zijn allen lunchen. Toen moesten we weer lang wachten (?!). Daarna gingen we in boten verder. Dit viel ook helaas nogal tegen; je ging met 4 man in een roeibootje, 1 of andere Indier ging de boot over een meer roeien, naar een waterval toe, en weer terug. Na een kwartier stonden we helaas alweer op de kant, en gingen we met de jeep terug.
Dit is een hele populaire toeristische attractie... dat was ook wel te merken :)

Tijdens het schrijven van deze blog zitten we al in het natuurpark Sawai Madhopur, in de woestijnstaat Rajasthan in het noorden!! Hier is het prachtig, echt zo gaaf, maar dat komt een paar blogjes verder! ;)

1. Hai lieve schatten, wij zijn ( helaas) al weer thuis, maar het is een stuk makkelijker lezen en reageren op deze manier. Wij zullen onze blog ook nog afmaken, dat is ook heel leuk voor onszelf.

Terwijl ik dit schrijf springt er het meest schattige poesje dat je maar kunt bedenken om mij heen ...Skittles is er!

Geniet, ik ga even de nieuwe blogs lezen, en wat deze betreft: ondanks toerisme was het toch weer een bijzondere ervaring lijkt mij!!