zondag 5 juli 2009

Chennai

Eergisteren zijn we dus (onverwacht) gevlogen naar Chennai, aan de kust van de staat Tamil Nadu! We vlogen met een klein vliegtuig waar iedereen werd behandeld alsof ze business class waren, echt gaaf. Ook kregen we een kraskaart waarmee Julian een dik goud-en-zilver-pimp-horloge heeft gewonnen. Toen we eindelijk in Chennai waren (zelfs het vliegveld is nog chaotisch, blijkbaar was onze vlucht enorm vertraagd maar nergens kun je dat duidelijk zien) hebben we een willekeurig hotel uit ons Zuid-India-boekje gepikt en met een taxi daarheen gereden. Maar omdat deze taxichauffeur van ongeveer 17 jaar oud dit hotel na anderhalf uur nog niet had gevonden, zijn we zelf maar rond wezen lopen om uiteindelijk toen het al donker was een keer een goeie plek te vinden. Hier wat fotos van Chennai:
Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Deze enorme stad is de 3e grootste stad van India. Dit was ook wel te merken; de chaos van Mumbai kwam ons hier weer flink aanwaaien (letterlijk, want Chennai is eigenlijk wel een droge, stoffige bende, gevuld met uitlaatgassen). Maarrr de stad heeft ook veel moois te bieden! Gisteren kwamen we een rikshaw-chauffeur tegen die goed Engels sprak. Een rikshaw is een soort driewieler-motor-taxi (vroeger waren het fietsen maar die zie je nu niet meer), met een kap eroverheen, dus geen ramen en deuren. Hij heeft ons naar allemaal mooie highlights van de stad gebracht.
Onze chauffeur in zijn rikshaw: (hij was in slaap gevallen omdat hij op ons moest wachten)

We begonnen bij het Government Museum, met een enorme collectie in verschillende gebouwen in een soort park. De eeuwenoude bronzen beelden van goden uit het hindoeisme vonden wij heel mooi, maar er was nog veel meer te zien (zoals een beetje een griezelige opgezette-dieren-dierentuin).

We gingen onder andere ook naar het strand van Chennai. Dit was echt gaaf, het hele strand lag vol met vissersbootjes. Ook waren er kinderen die kunstjes kwamen doen of muziek maakten om zo een beetje geld te verdienen.
Free Image Hosting at www.ImageShack.us

De reis ging verder naar nog wat mooie plekken zoals een mooie kathedraal en een groot standbeeld van... Ghandi!

Daarna gingen we naar de Shiva-tempel (hij heeft eigenlijk een andere naam maar die is zo lang dat we hem niet hebben kunnen onthouden). Dit zijn een paar hele mooie kleurige tempels bij elkaar die elke 10 jaar opnieuw worden beschilderd. Een gids leidde ons hier rond. Ook werden we gezegend met een witte stip van as op ons hoofd.

Dit was echt een mooie bijzondere plek! Ook wordt hier aan elk begin van de maand een soort mini-festival gevierd, wat toevallig deze dag was, dus het was er erg druk.
Free Image Hosting at www.ImageShack.us

's Avonds heeft onze rikshaw-chauffeur ons, 60 km in een motor-fiets-karretje inclusief bagage, naar een kuststadje ten zuiden van Chennai gebracht: Mamallapuram. Dit is echt heerlijk!!! Het is hier rustig, mooi, aan zee, en er zijn overal bijzondere tempels.

Ons vervoer!

Met dit paradijselijke dorpje maken we jullie blij in een volgende blog!