zaterdag 27 juni 2009

Mumbai Slums & Glitterjurken

Hee allemaal!!


Wat een dagen! De eerste avond (na het typen van onze eerste blog in India) hebben we een heel aardige engelssprekende taxichauffeur ontmoet, genaamd Gufran. Hij stelde ons voor om met hem de 2e dag door Mumbai te "touren". Dit vonden wij - nieuw, verdwaald en niks wetend over deze immense stad - een goed idee.

Free Image Hosting at www.ImageShack.us
Gufran

De volgende dag stapten wij doorweekt (het goot met bakken de lucht uit, moesson he) in Gufrans taxi en reden we naar de eerste hotspot, Chowpatty Beach, dit is het strand van Mumbai. Nu moet je bedenken dat Mumbai 1 hele, hele grote chaotische stad is, en het strand niet veel beter (denk aan mensen die in krotjes of onder gespannen zeilen op het zand wonen). Bij het zien van Chowpatty Beach kregen wij direct zin om door te reizen naar Goa ;)
Free Image Hosting at www.ImageShack.us
Wij, verregend door de moesson!

Gufran heeft ons ook een paar mooie stadsparken laten zien die echt heeel gaaf waren. India is een tropisch land dus we werden omringd door de meest grote, ingewikkelde bomen en planten die je alleen tegen denkt te komen in oerwouden en mangroves.
Free Image Hosting at www.ImageShack.us


Het meest bijzondere van de dag waren de Mumbai Slums. Dit zijn de sloppen-/krottenwijken. Iedereen die Slumdog Millionaire gezien heeft weet wat we bedoelen ;) Gufran woont zelf in zo'n wijk, dus hij kon ons er goed doorheen leiden en we zijn zelfs in een "duurder" huisje daar geweest.
Free Image Hosting at www.ImageShack.us


Het was heel gaaf om mee te maken hoe aardig en enthousiast de mensen daar naar ons waren. Iedereen zwaaide, riep gedag en alle kinderen wilden op de foto (2 kinderen haalden zelfs voor ons een flesje van het plaatselijke colamerk).

Free Image Hosting at www.ImageShack.us


Free Image Hosting at www.ImageShack.us


Free Image Hosting at www.ImageShack.us


Free Image Hosting at www.ImageShack.us




Ook heel bijzonder van onze tour was de grote wasplaats van Mumbai:
Free Image Hosting at www.ImageShack.us


Vandaag hebben we het wat rustiger aangedaan na de urenlange indrukwekkende tocht van gister. We zijn lekker door wat wijken in de buurt van ons hotel gaan sjouwen, en bedachten ons dat het mooi zou zijn om echte Indiase kleding te dragen. We zijn een hele grote winkel ingelopen die uiteindelijk een echte TOPwinkel voor Indiase kleding bleek te zijn. Na een paar uur passen en meten zijn we de deur uitgelopen met ieder een heel mooie, bijzondere outfit, en een "casual" Indiase outfit.

Model Julian
Free Image Hosting at www.ImageShack.us



Wij lekker casual jeweet!
Free Image Hosting at www.ImageShack.us



Nog wat stadskiekjes van Mumbai:

Free Image Hosting at www.ImageShack.us


Free Image Hosting at www.ImageShack.us


Free Image Hosting at www.ImageShack.us



Morgenochtend pakken we de trein richting het zuiden, naar Goa!! Eindelijk een beetje rust aan ons hoofd ;)

Veel liefs van Kel en Sjuul!

5 opmerkingen:

  1. Jeetje, lieve schatten wat een geweldig avontuur! Wat doen jullie al veel, wat hebben jullie al veel gezien. Wat leuk dat jullie zo'n taxichauffeur treffen, geweldig. En wat een prachtige kleding trouwens!!

    Ik ben net zo opgewonden als jullie zelf als ik dit allemaal zie en lees, geniet maar lekker en namens papa ook een heel dikke zoen en we houden van jullie..xxxx mama

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hee Kelly en Jule!

    Wat een mooie foto's, erg indrukwekkend.

    Jule als ik een meisje was had ik jou foto uitgeprint en als poster in mn kamer gehangen, wat een stuk ben je in die mooie jurk! hahaha

    Ik wacht op meer foto's erg gaaf!

    Dagedaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kel en Sjuul,
    Wat een verhalen. Wat stoer! En wat een mooie kleding, helemaal speciaal uit india.
    Veel plezier nog in Goa en vervolg van jullie reis!
    Dikke kus en knuffel!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow, wat hebben jullie al veel gezien hé!
    Echt gaaf allemaal zeg!! Mooie foto's ook, maar wat kijkt die hond op de laatste foto vréselijk zielig!:O
    Veel plezier in Goa!

    LiefsXx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd met jullie 1 jarige jubileum, nog vele jaren er bij.
    Prachtig bezegend met die oliefant.
    Toen ik de foto met al die trappen zag kreeg ik meteen een scheut door m`n knie. haha
    Het is hier afgelopen met het mooie weer, we gaan de herfst wer in. Geniet en schiet maar weer van die mooie plaatjes.
    Liefsxxxx
    Gea.

    BeantwoordenVerwijderen